Live

Watch CBSN Live

Court Rejects Dan Rather's Appeal vs. CBS

New York's top court has rejected Dan Rather's bid to reinstate his $70 million breach-of-contract lawsuit against CBS Corp.

Rather's motion was denied without comment Tuesday by the Court of Appeals.

CBS spokeswoman Shannon Jacobs says the network is pleased with the outcome. A call to Rather's lawyer was not immediately returned.

Rather sued CBS and its top executives in 2007, claiming he had been wrongfully removed from his "CBS Evening News" anchor post over a report that examined President George W. Bush's military service.

In September, a five-member Appellate Division panel unanimously concluded there was no breach of contract because CBS still paid Rather his $6 million annual salary after the disputed 2004 broadcast.

Rather said the undue influence of the government and large corporations over newsrooms spurred his decision to file the lawsuit in 2007.

View CBS News In